sábado, 13 de febrero de 2010

POR EQUIPOS 2010.CRÓNICA 3ª RONDA DEL COMTAL A-B-D

CONGRES – 5 COMTAL – 5
La ronda començava amb el rellotge visitant 3 minuts en contra i un canvi en l'alineació a última hora. Les sensacions de l'equip eren força bones: dues victòries les dues rondes anteriors contra rivals més forts ens havien assegurat un matalàs per a la permanència. Tot i així aquest matx es presentava com a important, ja que el Congrés és un dels rivals directes per la salvació.
Bé, començarem amb la derrota del Víctor Casas, a priori pronosticada pel nostre company i sempre donador d'ànims Mariano que no considerava que l'avantatge de peons justifiqués la posició del rei i la impossibilitat d'enrocar-se i bé... li regalarem un llibre d'obertures! El matx continuava endavant amb les taules del J.M. Saenz, la incorporació d'última hora que repetia el resultat de la primera ronda (i d'un 60% de partides en els per equips anteriors): taules. Tot i aquesta fama de jugador regular, és un bon resultat tenint en compte el rival.
El matx es posava d'esquena amb la caiguda de Bernet, que no ha pogut completar el seu 3 de 3. Els ànims començaven a caure i un servidor va poder retallar distàncies. La meva tercera victòria (aprofito per llençar-me floretes) i la primera en què no salta el nostre estimat Mariano per recordar-me la meva fama d'atraca... de jugador amb recursos. En una partida d'aquestes en què el rival entrega una peça sota el lema “matar o morir” vaig neutralitzar l'atac rival per acabar coronant i fent-me, així, amb la partida.
Passant per controlar les partides restants i fent un càlcul aproximat de punts i de resultats possibles, passàvem a veure les taules del primer taulell, Xavier Minguell, amb un rival que, segons ell, va jugar a taules des del primer moment. La cosa es posava malament pels nostres interessos, doncs el 3r taulell, Martín perdia en una partida que ja portava massa estona arrossegant.. A més, dues taules, les del 4t taulell, J. Sáenz, que va simplificar en una posició fins arribar a les taules i M. Serrano que va decidir no arriscar un final d'aquests en què tot és possible ens situaven amb el 3-5 en contra, a falta de dues partides, M. Mayans i A. Monge. El primer guanyava una posició superior molt ben resolta, aconseguint un mat (celebrava que feia temps que no ho aconseguia) aprofitant el poc temps rival. El segon, en canvi, aconseguia guanyar una posició força... “interessant”, gràcies a que el rival es deixava peça, enganyat per un peó clavat. D'aquesta manera aconseguíem el 5-5, un bon resultat si tenim en compte que fa 3 setmanes esperàvem jugar-nos el primer punt en aquesta tercera ronda. La propera setmana a casa del Tres Peons, la següent contra l'Escola d'escacs i l'altre contra el Reus. Si aconseguim puntuar serà tot un èxit, sinó... ja tenim 2,5 punts!
Fdo. J.X.

ONCE – 6 COMTAL “B” – 2
Perdidos 4ª temporada.
Día soleado, lo más positivo de la mañana. Fuimos a la ONCE sin el número premiado.
Después de las bajas de última hora, confeccionamos un “equipo” de circunstancias…adversas, pero no es excusa para recibir este varapalo. Como se me ocurrió esa misma mañana: “Somos una banda que vamos a comer carne con cuchillos de plástico.” Bueno empezamos el repaso, perdón, el análisis.
El primer tablero, “vuestro humilde servidor”, J.L. Del Sol, la estrella fugaz, perdida en un horizonte oscuro, en busca de la luz brillante de la verdad y el amor, empezó jugando seguro y agresivo contra el muy experimentado Jaume Bosch, cuando a mitad de la partida, llegaron a su mente instantes del concierto “tecno” de la noche anterior y se quedó en la mitad del río, sin saber a qué orilla saltar….Tablas sin más.
El segundo tablero “CR9” Cristian Molina continua en una progresión…”descendente”. Nuestro delegado decidió “arriesgar” (jugó al lado de la ventana) y perdió una partida baja en calorías y rica en carbohidratos.
El tercer tablero, Jorge Álvarez, le sienta mal el picante y perdió un final que no debía, contra Manel Pimienta….Un alcasens y a casa. Esperamos una pronta recuperación de Jorge de la operación de menisco.
Elena ganó, ¡Y fue la única!, con una pizca de suspense. Tuvo siempre una posición superior, pero su contrincante se agarró a la partida como un chicle a la suela del zapato.
El “yogui” Joan Ortega nos demostró una vez más su desapego material entregando las figuritas negras que este día le tocaron en suerte. Gracias amigo. Este año lo beatificamos.
Agustí Serra, nuestro baluarte ofensivo en la retaguardia, no fue tal y su sólido y pertinaz juego con las piezas blancas, se fue diluyendo como una pastilla efervescente en un vaso de agua, tablas y prou.
Hulk Tado, nuestro máximo exponente de la quinta del arroz “pegao”, la última hornada de promesas del club, se armó un lio con el reloj especial, con las jugadas que informaba a su rival, ”algunas inexistentes”, y perdió arrastrándose como un penitente expiando sus faltas. Carpe Diem fueron sus últimas palabras…..Estoico.
En el último tablero el esfuerzo, perdón, refuerzo de última hora, Barco Valero navegó en aguas tranquilas largas jornadas, hasta que avistó tierra y consiguió un valioso tesoro de un peón…. Pero es esos momentos dejó de jugar al ajedrez y empezó a jugar a la oca. En La traicionera calma chicha, comenzaron los vientos huracanados y destrozaron la embarcación que llego a puerto como un puzle de cinco mil piezas. ¡Animo pirata!
Después de este varapalo esperemos que este grupo de indomables aventureros vuelva al camino correcto. “Confiamos en vosotros”, nos han comunicado nuestros compañeros de club, no sé si con cierta ironía.
Vamos a llevarles la contraria el próximo día a “Pueblo Paleta”.
Fdo. D.S.

COMTAL “D” – 1 CERVELLO – 7
La sabiduría popular afirma que "querer es poder", pero para el COMTAL 'D', con querer no basta. Nos volvieron a medir el lomo. Nueva derrota abultada sin paliativos y no parece que podamos frenar la caída.
Aunque podría servir de excusa, lo cierto es que hasta el momento, nuestros contrincantes superan ampliamente en puntuación ELO a nuestros jugadores, empezando por el primer tablero, que se tiene que medir cada semana antes jugadores que le sacan más de 200 puntos, a pesar de su amplísima experiencia y sabiduría, no siempregana el diablo por viejo que por diablo. En el último tablero la diferencia de ELO era de 1812 puntos, y no es porque jugara con ellos Kasparov o Carlsen, sino porque al COMTAL 'D' le gusta jugar con vacantes. ¡Ante todo generosidad!
Sobre las partidas poco puedo decir, estuve más pendiente de ir viendo como perdía peones que en ver como mi compañero de equipo se dejaba una pieza cuando pensaba que podía llevarse un peón de ventaja. Sobre el resto, no puedo opinar porque no seguí sus partidas.
Esperamos este próximo domingo ganar nuestro primer encuentro, o al menos si perdemos, que sea por méritos de nuestros contrincantes.
Fdo. JCCAN

No hay comentarios: